May 20, 2016

Pertemuan Kali Ini Beda

Pertemuan kali ini beda,
Jantung aku berdebar dan kali ini bukan karna cinta.
Di saat-saat sepasang mata aku bakal menemukan
sepasang matamu, angin berhenti menghembus.
Kau senyum melihat aku.
Dan aku membalas senyummu, hambar.

Pertemuan kali ini beda,
Manusia-manusia ramai. Dan di balik manusia-manusia ada kita.
Di setiap kata-kata yang aku susun,
diselang hela nafas mendalam dan terasa berat.
Kau ketawa di depan aku,
Dan aku membalas tawamu, hambar.

Pertemuan kali ini beda,
Di setiap hujung ceritamu kali ini aku tidak merasa indah.
Tetapi cuma sebuah kebodohan yang ditanam di dalam perasaan.
Serta kebohongan yang kau reka dan semua adalah kepalsuan.
Kau bahagia di depan aku,
Dan aku membalas bahagiamu, hambar.


April 2016
Koc Keretapi Sri Petaling-Sentul Timur

0 komentar:

Post a Comment